Reporter.al
  • Investigime
  • Analiza
  • Lajme
  • Reportazhe
  • Opinion
  • Intervista
  • Rajoni
  • Blog
Ska rezultat
Shiko të gjitha
  • Tema kryesore
  • Zgjedhje 2023
  • Veting
  • Mjedisi
  • Kosovë
  • SPAK
  • BE
  • Vladimir Putin
  • Olta Xhaçka
  • KLP
Reporter.al
  • Investigime
  • Analiza
  • Lajme
  • Reportazhe
  • Opinion
  • Intervista
  • Rajoni
  • Blog
Ska rezultat
Shiko të gjitha
Reporter.al
Fillimi Analiza

Koncesioni i Rinasit; terminal i mbingarkuar, çmime të kripura dhe fitime marramendëse

Aeroporti ndërkombëtar ‘Nënë Tereza’ në Rinas, koncesioni që u zgjat me 13 vjet pa garë nga qeveria e kryeministrit Edi Rama, njoftoi pak ditë më parë udhëtarët që të paraqiten në terminal tre orë para fluturimit. Por ndërsa qytetarët udhëtojnë në mjedise të mbingarkuara, kompania koncesionare depozitoi raportin vjetor financiar në QKB, ku tregohet se fitimet neto të saj arritën në shifrën marramendëse prej 31 milionë eurosh, gati tre herë më shumë se sa kapitali aksioner.

Gjergj ErebaraNgaGjergj Erebara
15:01 | 15/08/2023
Në Analiza, Artikull kryesor !
Kohe leximi: 3 minuta
A A
0
Aeroporti

Kryeministri Edi Rama, Zv/kryeministrja dhe ministrja e infrastrukturës dhe energjisë, Belinda Balluku dhe Presidenti i Kastrati Group, Shefqet Kastrati duke ecur në katin e dytë të Aeroportit "Nënë Terezaë në Rinas, | Foto: LSA

Share on FacebookShare on Twitter
Aeroporti

‘Tirana International Airport' Sh.p.k, kompania koncesionare që menaxhon aeroportin ndërkombëtar të Tiranës, rriti të ardhurat e veta në nivelin rekord prej 8.3 miliardë lekësh ndërsa realizoi fitime neto prej 3.1 miliardë lekësh gjatë vitit 2022, bëhet e ditur nga të dhënat financiare të kompanisë të depozituara në Qendrën Kombëtare të Biznesit.

Sipas të dhënave, kompania rriti të ardhurat me 48% duke përfituar nga shtimi i volumit të fluturimeve ndërsa fitimet u rritën me 87%. Sipas vendimit të aksionerit të vetëm, Shefqet Kastrati, 27 milionë euro nga fitimet neto të vitit 2022 kalojnë si divident për pronarin ndërsa 2.4 milionë i lihen kompanisë.

Të dhënat historike financiare të kompanisë tregojnë se shqiptarët kanë paguar mes viteve 2009 dhe 2022 mbi 600 milionë euro për menaxhimin e aeroportit ndërsa aksionerët e ndryshëm të kompanisë kanë fituar gjatë kësaj periudhe gati 190 milionë euro.

Shefqet Kastrati është pronari i shumë kompanive me aktivitete në fusha të ndryshme, nga tregtia e karburantit te turizmi apo ndërtimi. Përveç koncesionit të aeroportit të Rinasit ai kontrollon dhe kontratëm e koncesioneve të të autostradës Rrëshen-Kalimash, si dhë është i lidhur me kompaninë që ka marrë në koncesion aeroportin e Kukësit.

Çmime të larta, shërbim i mbingarkuar

Qeveria socialiste e ish-kryeministrit Fatos Nano nënshkroi kontratën e parë koncesionare të aeroportit me një konsorcium të përbërë nga dy kompani gjermane dhe Fondi Shqiptaro-Amerikan i Ndërmarrjeve. Kompania u shit disa herë dhe aksionerët e saj dolën vazhdimisht me fitime të stërmëdha, pasi investuan një kapital themeltar minimal prej më pak se 10 milionë eurosh, ndërsa paguan me kredi dhe me të ardhurat investimet për ndërtimin e një terminali të ri.

Të ardhurat dhe fitimet e kompanisë u rritën në mënyrë progresive ndërsa shqiptarët fituan të drejtën për të lëvizur pa viza në zonën Shengen dhe numri i turistëve të huaj u rrit gradualisht. Në vitin 2010, të ardhurat e kompanisë ishin 4.1 miliardë lekë ndërsa fitimet ishin 1.2 miliardë. Në vitinn 2015, të ardhurat u rritën në 4.9 miliardë ndërsa fitimet arritën në 1.6 miliardë.

Kompania nuk pësoi vit me humbje as në vitin 2020, vit kur për pjesën më të madhe të kohës, fluturimet ajrore u pezulluan për shkak të pandemisë së koronavirusit të ri. Sipas të dhënave financiare, aeroporti i Rinasit pati 3.2 miliardë lekë të ardhura dhe 529 milionë lekë fitime.

Në të njëjtën kohë, një kompani kineze që e kishte blerë aeroportin më parë, vendosi ta shesë atë të kompania Kastrati për 70 milionë euro. Blerja shkaktoi çudi për shkak se kontrata koncesionare mbaronte në vitin 2027, sipas një shtese kontrate të bërë nga qeveria “Rama”.

Por menjëherë pas blerjes, qeveria “Rama” propozoi në Kuvendin e Shqipërisë zgjatjen e kontratës së koncesionit në 35 vjet, zgjatje kjo që u bë pa garë dhe në dëm të interesave të qytetarëve, të cilët janë teorikisht pronarë fundorë të aeroportit.

Ndërsa numri i udhëtarëve u rrit, kompania koncesionare duket se ka bërë investime të pamjaftueshme për të përballuar fluksin shtesë ndërsa pak ditë më parë, njoftoi udhëtarët se duhej të paraqiteshin tre orë para fluturimit, nga dy orë që është standardi normal kudo nëpër botë.

Koncesioni aktual skadon në vitin 2039. Sipas normës aktuale të fitimeve, shtesa e kontratës së miratuar nga maxhoranca socialiste do t'i kushtojë shqiptarëve edhe minimalisht 500 milionë euro të tjera.

Etiketa: Aeroporti i RinasitFatos NanoKastratiKontrata koncesionareKuvendiNene TerezaRinasShefqet KastratiShengenTIATirana International AirportTiranë
Tjetri
‘Cenon të drejtat e Presidentit’: Begaj kthen ligjin e qeverisë për dekoratat

Presidenti kalon në heshtje ligjet e kontestuara të qeverisë

Më të lexuarat

Aeroporti

Koncesioni i Rinasit; terminal i mbingarkuar, çmime të kripura dhe fitime marramendëse

15:01 | 15/08/2023
Rama sfidon BE, merr në mbrojtje projektin për rishikimin e zonave të mbrojtura

Rama sfidon BE, merr në mbrojtje projektin për rishikimin e zonave të mbrojtura

13:04 | 06/12/2023
‘Asfalti elektoral’ mbetet rrugëve pas zgjedhjeve të 14 majit

‘Asfalti elektoral’ mbetet rrugëve pas zgjedhjeve të 14 majit

14:25 | 06/12/2023
Prokurorja Françeskina Lekani përballet me probleme për pasurinë dhe profesionalizmin

Shkarkohet nga KPK prokurorja Françeskina Lekani

11:57 | 06/12/2023

KLGJ shtyn vendimmarrjen për dy kandiatët për në Gjykatën e Lartë

17:05 | 04/12/2023
Prokurori Ritvan Suka jep shpjegime për bilancet negative të pasurisë

Prokurori Ritvan Suka jep shpjegime për bilancet negative të pasurisë

17:00 | 05/12/2023
  • Analiza
  • Blog
  • Intervista
  • Investigime
  • Lajme
  • Opinion
  • Rajoni
  • Reportazhe
  • Vendi
  • Rreth nesh
  • Stafi
  • Kontaktoni
  • Ankesa dhe Korrigjime
  • Politika e privatësisë dhe rregulla të tjera
  • Pyetje të shpeshta
Follow Us

Të gjitha të drejtat janë të rezervuara
© 2014 - 2021 Reporter.al - BIRN
Dev by Aplikacione.com

Ska rezultat
Shiko të gjitha
  • Investigime
  • Analiza
  • Lajme
  • Reportazhe
  • Opinion
  • Intervista
  • Rajoni
  • Blog

© 2024 Reporter.al - Dev by aplikacione.com.